SennaKart- Renasterea unui monopost de legenda

Plus 30 more

SennaKart- Renasterea unui monopost de legenda

Proiectul a inceput din pura pasiune pentru cursele de odinioara si dorinta de a experimenta trairile intr-un kart al anilor 70, precum cel pilotat de Ayrton Senna, unul dintre cei mai buni piloti care a trait vreodata. Provocarile au fost numeroase, dar au condus spre salvarea unui superb monopost, care odata a concurat in ,,cea mai pura forma a curselor" (Ayrton Senna). Mai multe detalii despre proiect in videoclipul Introducere.

La baza ,,SennaKart-ul" are un sasiu Birel si un motor Iame Parilla, febricate undeva in anii 70', aproximativ, dupa seria de motor, 1978, cu pornire prin impingere/chinga si o capacitate de 100cc, conform standardelor vremii. El a fost gasit si achizitionat pe bucati, fiind stocat ani de zile intr-un grajd.

Dupa o curatare temeinica si utilizarea WD-40 Spray Universal pentru a decongestiona si a putea debloca numeroasele suruburi ruginite si blocate, s-au constatat urmatoarele probleme si lipsuri: o punte spate blocata si alta nefunctionala, pinion cu dintii rupti, rulemti blocati in butuci, lipsa pene, scaun rupt, rezervor spart, cablu de acceleratie blocat, suport scaun indoit, lant ruginit, carburator murdar si cu membrane rupte, capac carburator fisurat, rugina.

Pentru inceput, am folosit WD-40 Spray pentru a debloca suruburile. Cu ajutorul sau am reusit sa fac si una dintre cele doua punti spate functionala. Cealalta nu era utilizabila. Am montat puntea spate, motorul in cadru, schimbat pinionul si am curatat lantul. Ulterior am vopsit si toba de esapament.

Am schimbat cablul de acceleratie, l-am sigurantat si astfel am deblocat si carburator, unde am schimbat intregul set de membrane si am pus un capac nou, polisat, pentru a se potrivi pe dimensiuni.

Am schimbat toti rulmentii si am montat penele. Apoi am asezat noul scaun in cadru, i-am facut niste bucsi pe marime si am indreptat bara de sustinere a scaunului, ce era indoita. Am inlocuit rezervorul spart cu unul nou si am pornit kartul.

Proiectul este unul de suflet, care a adus multa bucurie in atelier si pe circuit, unde aminteste cu drag de o legenda a sportului si o era a adrenalinei pure.

Pasii sunt explicati mai jos.

Pasul 1: Introducere

Aflati mai multe despre motivatia care da viata proiectului si istoria acestuia.

Pasul 2: Curatarea si Constatarea Daunelor

Curatati temeinic kartul pentru a-i putea aprecia starea de fapt si daunele.

S-au constatat urmatoarele probleme si lipsuri: o punte spate blocata si alta nefunctionala, rulemti blocati in butuci, lipsa pene, scaun rupt, rezervor spart, cablu de acceleratie blocat, suport scaun indoit, lant ruginit, carburator murdar si cu membrane rupte, capac carburator fisurat, rugina.

Pasul 3: Decongestionati cu WD-40

Folositi WD-40 pentru a decongestiona suruburile si piesele blocate.

Pasul 4: Montarea Puntii Spate, Motorului, Lantului, Penelor si Pinionului

Plus 1 more

Kartul a venit cu 2 punti spate.

Am folosit WD-40 Spray pentru a debloca una dintre cele doua punti spate si a o face functionala. Cealalta nu era utilizabila.

Am montat puntea spate, motorul in cadru si am curatat lantul. De asemenea, pinionul a fost schimbat. Mai multi dinti erau rupti, ceea ce ar fi condus spre distrugerea lantului. Ulterior am vopsit si toba de esapament.

Deorece kartul a venit fara pene, le-am montat si pe acestea si am schimbat toti rulmentii, butucii fiind blocati.

Pasul 5: Montarea Scaunului

Plus 2 more

Intrucat kartul a venit cu un scaun taiat, inlocuirea acestuia a fost un element de siguranta vital.

Dupa masuratoarea pozitie pilotului, se determina locul exact al scaunului pe sasiu.

Scaunul se fixeaza in 4 puncte, cu bucsi, care au fost confectionate din una mai mare, ele nefiind parte din kit-ul scaunului.

Atentie! Atunci cand se gaureste scaunul se incepe cu prinderea din partea inferioara. El se fixeaza mai intai de sasiu. Fiind din fibra de sticla, fixarea intai in partea superioara forteaza baza si scaunul se crapa!

Am indreptat prinderea superioara indoita si am fixat scaunul in 4 puncte.

Pasul 6: Prinderea Rezervorului

Rezervorul se pune pe pozitia initiala si se fixeaza cu prinderile din kit.

Pasul 7: Curatarea si Schimbarea Membranelor Carburatorului

Plus 4 more

Acest pas poate fi facut, in conditii optime, dupa asigurarea fluxului de benzina, cade trece prin carburator.

Se deschide carburatorul.

Cablul de acceleratie a fost schimbat si sigurantat, ceea ce a condus la deblocarea clapei carburatorului.

Se schimba toate membranele.

Important! Se pastreaza ordinea initiala a membranelor si cea indicata in kit. Altfel, nu se creeaza vaccum si motorul nu porneste, la fel ca si in cazul unui capac lovit.

Capacul, fisurat, a fost schimbat cu unul nou, care a fost smirgeluit pentru a etansa perfect, el fiind luat de pe un alt model.

Pasul 8: Pornirea

Pornirea se efectueaza cu ajutorul unei chingi.

Atentie! Suspendati puntea spate a kartului pe un butuc inainte de pornire. Altfel riscati lovirea odata ce acesta porneste si pleaca.

Pentru pornire sunt necesari minim 2 oameni. Ideal 3. Unul care sa traga de chinga, unul care sa tina kartul ferm, pe loc si unul care sa actioneze acceleratia.

Chinga se leaga pe roata, in sensul de rotire, cu spirele una peste alta. Se acctioneaza cu forta.

Pedala de acceleratie se trage la 1/4 din cursa odata cu primul swung, apoi la jumatate din cursa dupa prima rotire de chinga si accelerata maxim apoi, pentru pornire.

Pasul 9: Testarea

Se scoate kartul pe pista :)

distribuie

Contactați-ne

TEMAD CO SRL Șos. Cristianului 12 Brașov, România

© 2025 Compania WD-40. Toate drepturile rezervate

Conectați-vă 👋

---------- Sau ----------

Ai uitat parola?

Aveți nevoie de un cont? Înscrieți-vă gratuit.

Ai uitat parola?

Nu este o problemă. Introduceți adresa dvs. de e-mail de mai jos și vă vom trimite un link pentru a o reseta.

Anulează

Creați un cont

Anulează