Mașini de scris pre 1920



Colecționez mașini de scris vechi de ani buni – modele rare, majoritatea de dinainte de 1920, perioadă în care erau inventate noi și noi modele. Îmi place nu doar să le admir, ci să le aduc la viață. Restaurarea lor e un proces migălos, dar plin de satisfacții, fiecare șurub desfăcut, fiecare piesă curățată, fiind o aventură.
Printre ultimele restaurate sunt și modelele Oliver 2 (foarte rar) și Oliver 9 (ceva mai des întâlnit, dar la fel de frumos), variante care au peste 100 de ani vechime.
La prima vedere arată foarte bine, dar orice încercare de a le demonta se lovește de fiecare dată de aceeași problemă: șuruburi înțepenite, prinse de rugină și timp, șurubelnițe rupte, capete de șurub tocite. Soluția: WD40.
WD40 pe fiecare șurub, răbdare, WD40 din nou, iarăși răbdare.
Și încep să cedeze rând pe rând. La unele e nevoie de convingere suplimentară, dar rezultatul merită. Mecanismele se eliberează, iar piesele ies fără să opună rezistență.
Fără WD40, probabil că aș compromite câteva piese fragile.
Piese demontate, ore întregi de curățare, lubrifiere, remontare.
Totul pentru piese de colecție care satisfac cele mai exigente cerințe.
Pasul 1: Evaluare inițială

Fotografii stare / piese / componente
Pasul 2: Demontare completă



Plus 3 more
Demontare completă - moment în care WD40 e indispensabil / etichetare piese / înregistrare pași pentru remontarea corectă / curățare și lubrifiere piese
Pasul 3: Remontare și reglare


Cea mai plăcută etapă: remontare, reglare fină și expunere.