Dacia 1300 - o poveste cu istorie

Plus 3 more

Inceputul a fost dinainte de 2012, cand, mic fiind, visam la un Renault 12 Gordini. Gordini era fratele vitreg, scump si rar al Daciei 1300, asa ca mi-am convins parintii ca un proiect de reconsitionare ar fi cea mai tare chestie! Un imprumut mai tarziu si cateva anunturi, a ajuns: Un 1300 rosu, din 1977, in stare buna, dar cu mare nevoie de atentie.
Au urmat ani in care am strans piese, am cutreierat targuri si mi-am facut prieteni. Am lucrat zile, chiar pana noaptea, impreuna cu tatal meu, dar si cu alte ajutoare.
Am primit tepe sau promisiuni, dar am reusit sa ducem proiectul la final.
Tin minte cum faceam rost de bani si luam fie piese, fie materiale. Cat ne-am chinuit cu suruburile intepenite...sau cum am facut noi tinichigeria pentru ca nu am gasit un om care sa acorde atentie unei Dacii.

Pasul 1: Tinichigeria

Plus 13 more

Am desfacut bucata cu bucata masina, din clasa a 7-a pana la liceu si inclusiv. Am adunat piese si tot cautam oameni seriosi sa faca lucrarea de tinichigerie. Au venit alte proiecte si a ramas parasita. Pana cand a venit pandemia si am stat acasa. Asa ca, ne-am apucat de ea. Cine va intrebati? Eu si tata. Am invatat sa sudez, sa tai si sa polizez. Am rezolvat toata partea de tinichigerie in cateva weekenduri si am batut palma si pentru a o duce la vopsit. Bine, cateva weekenduri.. abia in 2022, toamna, am dus-o.

Pasul 2: Echiparea pe partea mecanica

Plus 14 more

O etapa care ne-a aratat cat suntem de aproape, dar totusi departe. Am reusit de-a lungul anilor sa strangem toate piesele noi, dar si acestea erau de calitate indoielnica.
Dar, intr-un final, masina era pe roti!

Pasul 3: Echiparea - partea 1

Plus 41 more

Dupa o lunga perioada la vopsit, am inceput echiparea. Ei, mult spus, mai intai ceruita pe sub, luat fiecare surub zincat la uns si montat pas cu pas.
In paralelel, am avut piesele gata de la vopsit electrostatic, iar repele de la zincat au fost reasamblate.
Cutia fusese reconditionata, tot de noi, de vreo 3 ani deja. A urmat motorul, iar pana sa gasim piesele corecte: am cumparat 2 arbori care s-au dovedit cu defecte de fabrucatie si 3 seturi de motor, din care abia ultimul a fost ok.
Am ansamblat motorul complet, ramanand doar chiulasa originala.
A venit momentul in care am pus si motorul pe caroserie, dupa ce am montat

Pasul 4: Echiparea - partea 2

Plus 22 more

Am continuat cu montarea interiorului de culoare verde, un model foarte rar! Tapiseria de plafon noua si partea de insonorizare au venit perfect pe masina.
Am montat planetarele si conductele

Pasul 5: Echipare - etapa 3

Plus 17 more

o data ce am montat conductele, am facut toate legaturile si am pus tubulatura de esapament!
Asadar, scuturile si franele au venit perfect.
Am montat bara spate, recuperata de la un bun prieten, iar cu un polish a iesit perfect. Tampoanele de pe bare sunt noi si cu mare greutate gasite.

Pasul 6: Final de reconditionare

Plus 19 more

Asadar, dupa 12 ani am terminat reconditionarea! Astea ar fi ultimele reglaje si cu asta am rezolvat si itp-ul.

distribuie

Contactați-ne

TEMAD CO SRL Șos. Cristianului 12 Brașov, România

© 2025 Compania WD-40. Toate drepturile rezervate

Conectați-vă 👋

---------- Sau ----------

Ai uitat parola?

Aveți nevoie de un cont? Înscrieți-vă gratuit.

Ai uitat parola?

Nu este o problemă. Introduceți adresa dvs. de e-mail de mai jos și vă vom trimite un link pentru a o reseta.

Anulează

Creați un cont

Anulează